Visas det här under discover

Det är ju tänkt att man ska kunna hitta vad andra skriver om på Postach genom att sätta etiketter på inläggen. Det här inlägget är till exempel taggat med "Travel". Jaha tänker ni, skriv något om resor då?!

Okej då. Jag har funderat en del på att resa med flyg. Få transportsätt har ju så mycket krångel och obehag förknippat med sig. Allt från det ständiga köande på flygplatsen, till den svindyra och tråkig flygplansmaten. Och när man väl är på flygplanet, får man ännu sämre mat där. Sätena är obekväma, benutrymmet minnimalt. Sen har vi den så kallade underhållningen ombord, som består av trökiga filmer i taskig kvalitet.

Nä någon gång skulle det vara fint att flyga privatjet. Att bara glida in med bilen precis framför flygplanet, traska upp för trappan och sedan slå sig ner i en skinnfåtölj och lägga upp fötterna, medan man serveras iskall champagne. Men med tanke på vad det kostar att flyga med privatjet, så får jag nog börja spara redan idag om jag ska lyckas med det någon gång i livet.

Jag nöjer mig nog med att åka charter till Kreta eller någon annan mysig grekisk ö. För tänk så många öar man kan besöka innan man ens har kommit i närheten av vad en resa med privatjet skulle kosta.